Ako urobiť dobrý dojem hneď na prvýkrát alebo tipy pre všetkých úspešných biznismenov

Máte dôležité pracovné stretnutie, alebo sa chystáte podpisovať dôležitý kontrakt so svojím obchodným partnerom? Šanca zapôsobiť je vo svete podnikania obvykle iba jedna – a my vám poradíme, ako ju nepremárniť!

Ako urobiť dobrý dojem hneď na prvýkrát alebo tipy pre všetkých úspešných biznismenov
(zdroj: unsplash.com)

S úsmevom je život ľahší

Prvý dojem je ten najdôležitejší a najurčujúcejší. Určite tak ľudí posudzujete aj vy – aký z nich máte pocit po prvom stretnutí. Našou prvou radou je poznať pred stretnutím spoločenské novinky a aktuálne trendy. Nielenže vám to pomôže jednoduchšie v spoločnosti konverzovať, ale urobíte o sebe aj dobrý dojem, predovšetkým o svojom prehľade. Nebuďte pasívny, usmejte sa ako prví a nadviažte očný kontakt. Máte tak oveľa väčšie možnosti nielen urobiť dojem na svojich známych, ale získať aj nových priateľov alebo vzácnych obchodných partnerov.

Ostaňte ľuďom v pamäti

Buďte originálni – namiesto priameho predstavenia a pár viet o sebe si vymyslite niečo netradičné, kde pútavým spôsobom opíšete, čo robíte. Samozrejme, hodí sa to skôr na neformálne príležitosti, ale vždy je zaujímavejšie a zapamätateľnejšie na otázku, čo robíš, odpovedať „starám sa, aby bohatí ľudia mohli v noci spať“, než „som finančný poradca“. Keď sa s niekým už dáte do reči, venujte mu sto percent svojej pozornosti. Žiadne blúdenie očami po priestore, pozeranie na telefón alebo na hodinky. Iba tak môžete vzbudiť pozitívny dojem.

Úprimnosť nadovšetko, ale…

Buďte úprimní, ale dávajte si na mieru úprimnosti pozor. Určite poznáte mnoho ľudí, ktorí veľmi radi rozprávajú o sebe, no ich príbehy nikoho nezaujímajú. Rovnako sa nehodí, aby ste o sebe prezradili všetky detaily. Skúste to skôr cez otázky – pýtajte sa, a keď sa opýtaný nechytá, začnite stručne o sebe. V rámci spoločenskej konverzácie by ste vždy mali vedieť vycítiť, či je o danú tému záujem, alebo je len predstieraný. Tiež nie je dobré byť jediným, kto v spoločnosti rozpráva. Môžete tak o sebe nechtiac urobiť dojem všeználka a všadebola, ktorého sa ľudia budú na spoločenských udalostiach odteraz radšej strániť.