Komunikujete so svojimi zákazníkmi správne? 15 zásad, ktoré by ste mali dodržiavať v každom biznise

Prácou podnikateľov a biznismenov nie je len úspešne vyvinúť produkt alebo službu, s ktorou dosiahnu úspech, ale aj efektívna a marketingová komunikácia s potenciálnymi zákazníkmi. Mala by byť priama a bez háčikov – a ešte mnoho ďalšieho. Čítajte ďalej!

Komunikujete so svojimi zákazníkmi správne? 15 zásad, ktoré by ste mali dodržiavať v každom biznise
(zdroj: unsplash.com)

Viete klásť správne otázky?

Viete, čo dokáže podpis na dôležitej zmluve urýchliť? Správne položená otázka. Pýtať sa však musíte sofistikovane. Ak napríklad chcete zistiť, či má klient dostatok prostriedkov na vašu službu alebo produkt, opýtajte sa ho, v ktorej banke má alebo bude žiadať o úver. Možno vám odpovie, že bude platiť v hotovosti a hneď budete vedieť, na čom ste. Od klientov by ste mali vedieť zistiť nielen výšku financií, ktoré sú ochotní investovať do vás, ale aj ich motiváciu. Prečo si váš produkt alebo službu plánujú kúpiť? Pomôže vám to postaviť argumentáciu, vďaka ktorej klienta presvedčíte, aby sa rozhodol práve pre vás. Upravte prostredie svojej kancelárie alebo priestor, kde najčastejšie vyjednávate s klientmi tak, aby tam každému bolo príjemne. Nejde len o presvetlený vzdušný priestor, dôležité sú aj detaily – nakúpte vzájomne ladiace doplnky aj na https://www.kuponyzdarma.sk/.

Nezavádzajte a nepodliezajte latku

Pravda je základom dôvery. Preto v komunikácii s klientom nikdy nebuďte neférový a nezamlčujte dôležité fakty. Na druhej strane sa nebojte o zákazníka prísť, v prípade, že má príliš veľké očakávania a vyhráža sa, že prejde ku konkurencii. Nikdy nechoďte pod cenu len preto, aby ste sa zapáčili jednému konkrétnemu klientovi. Môže to totiž znamenať aj zníženie kvality a stratu iných klientov, ktorí boli ochotní zaplatiť aj vašu sumu. Ak potrebujete klienta presvedčiť, aby sa rozhodol pre alternatívu, ktorú ponúkate k niečomu dlhé roky zavedenému a bežnému, nerobte to iba slovami. Vezmite klienta a nechajte ho váš produkt alebo službu vyskúšať si na vlastnej koži. Dobrým spôsobom komunikácie s klientom je aj referencia od už spokojného zákazníka. Tá je však na niekom inom, než na vás. Pokúste sa iba o to, aby mali byť vaši klienti prečo spokojní.

Etiketu má aj telefonovanie

To, že predáva príbeh, ste už asi počuli. Takže viete, čo robiť, najmä v prípade, ak predávate niečo, v čom máte na trhu veľkú konkurenciu. Internetový marketing je dnes základ, takže stavajte na reklame na sociálnych sieťach a webstránkach. Nebojte sa tam pochváliť. Nie prechváliť, ale to, čo sa vám už podarilo, predsa nie je lož. Svojich klientov pozorne počúvajte – hovoria totiž len 30 % toho, čo si myslia. Ak z toho zachytíte tú nesprávnu časť, nevyvodíte správne závery. Klienta nezabudnite informovať o všetkom, čo ho po zakúpení produktu alebo služby čaká – je to dôležité na to, aby sa k vám vrátil. Ostaňte s ním v kontakte, možno prostredníctvom blahoželania k narodeninám, darčekovej poukážky alebo reklamy na nový produkt. Zistite, ako sa o vás klienti, ktorí k vám prišli, dozvedeli. A nezabudnite ani na pravidlá slušnej komunikácie pri telefonovaní, pretože tam sa mnohí dopúšťajú chyby v podobe neodpisovania na správy, nezatelefonovania klientovi späť alebo jednoducho nedorozumenia, ktoré pri telefonovaní, ale aj chatovaní môže nastať. Nechajte si zaviesť aj odkazovú schránku – v podobe osobného prehovoru, nie automatu. Na telefóne dnes už riešime naozaj všetko, investícia doňho by preto mala byť obzvlášť u podnikateľa na prvom mieste. Pozrite si naše tipy na najlepšie mobily roka a využite aj zľavové kódy Okay, vďaka ktorým bude výsledná suma priaznivá a výhodná.