Kedysi to fungovalo tak, že keď si váš otec obľúbil výrobky od mäsiara, pravdepodobne by ste celý život chodili po mäso do toho istého obchodu. Ak priatelia a rodina boli presvedčení o kvalite výrobkov z určitého obchodu, predajca sa nemusel báť o zisky. Je tomu však aj dnes?
V súčastnosti máme sociálne siete a kanály ako Youtube, G+ a iné, ktoré ponúkajú užívateľom napísať recenziu na službu alebo výrobok. Na základe recenzie sa mnohí užívatelia rozhodnú, či si daný výrobok kúpia alebo uprednostnia kúpu u iného výrobcu. Maloobchodní predajcovia často zaplatia najatým ľuďom, aby o ich službách a výrobkoch napísali čo najlepšie preferencie v snahe získať si zákazníkov. Áno, aj toto je dnešná prax.
O niečo iné je to v nadnárodných spoločnostiach, ktoré zaplatia veľké peniaze odborníkom z reklamy a marketingu, aby pre ich koncern vytvorili efektívnu reklamnú kampaň alebo ponúkli výrobky recenzentom prostredníctvom PR agentúr. Všetko len preto, že správna reklama je základ pre zisk.