Názory zákazníkov na produkty ovplyvňujú voľbu pri kúpe

Kedysi to fungovalo tak, že keď si váš otec obľúbil výrobky od mäsiara, pravdepodobne by ste celý život chodili po mäso do toho istého obchodu. Ak priatelia a rodina boli presvedčení o kvalite výrobkov z určitého obchodu, predajca sa nemusel báť o zisky. Je tomu však aj dnes?

Názory zákazníkov na produkty ovplyvňujú voľbu pri kúpe
Názory zákazníkov na produkty ovplyvňujú voľbu pri kúpe (Zdroj: unsplash.com)

V súčastnosti máme sociálne siete a kanály ako Youtube, G+ a iné, ktoré ponúkajú užívateľom napísať recenziu na službu alebo výrobok. Na základe recenzie sa mnohí užívatelia rozhodnú, či si daný výrobok kúpia alebo uprednostnia kúpu u iného výrobcu. Maloobchodní predajcovia často zaplatia najatým ľuďom, aby o ich službách a výrobkoch napísali čo najlepšie preferencie v snahe získať si zákazníkov. Áno, aj toto je dnešná prax.

O niečo iné je to v nadnárodných spoločnostiach, ktoré zaplatia veľké peniaze odborníkom z reklamy a marketingu, aby pre ich koncern vytvorili efektívnu reklamnú kampaň alebo ponúkli výrobky recenzentom prostredníctvom PR agentúr. Všetko len preto, že správna reklama je základ pre zisk.