Kupujúci disponuje rovnakým množstvom poznatkov ako predajca

V minulosti v mestách a najmä na dedinách sa nachádzala jedna pekáreň, cukráreň, obuvníctvo, mäsiarstvo, papiernictvo, trafika… ľudia veľmi nemali na výber. Preto slepo a z nutnosti dôverovali predajcovi o kvalite jeho výrobkov a primeraných cenách. Chodiť do niekoľko desiatok kilometrov vzdialeného iného mesta verejnou dopravou nebola dva razy vyhľadávaná činnosť.

Kupujúci disponuje rovnakým množstvom poznatkov ako predajca
Kupujúci disponuje rovnakým množstvom poznatkov ako predajca (Zdroj: unsplash.com)

Súčasnosť je už taká, že zákazníci opatrne zvážia, na čo minú svoje peniaze. Porovnať si cenovú reláciu produktov na internetových stránkach nie je veľkým problémom. Mnohí ľudia si z tejto činnosti urobili obľúbenú zábavku na krátenie dlhých chvíľ. Sezónne výpredaje zbesilo útočia na našu peňaženku a psychiku. Internetové obchody nás zahlcujú hromadnými zľavami ako čoraz populárnejší Black Friday. Tie ale vedia byť pekne zradné, keďže predajca pred zľavou navýši cenu napríklad o 50%. Následne na daný produkt dá zľavu 40 alebo 50%, čím vlastne dostane pôvodnú alebo vyššiu platbu.

Mnohí z nás čakajú na výpredaj, aby mohli čo najvýhodnejšie nakúpiť. Nezabúdajme však, že nie každý výpredaj je taký výhodný, ako nám oznamujú reklamné bilboardy a letáky. Obmedzená časová ponuka a rýchle zbavenie sa tovaru sú pre nás zvodným lákadlom, ktorému málokto odolá.