Už skončili časy, kedy obchodníci chodili dom od domu k ľuďom, aby mohli ponúknuť oblečenie, kuchynský riad, potreby do domácnosti a iné predmety. Ak sa im tovar nepodarilo predať v jednej dedine, išli do druhej, aby presvedčili iných o kvalite a stálosti ich výrobkov. Dnes je toto už len dávnou minulosťou alebo menej častou praxou na dedinách, ktoré sú odľahlejšie.
Predajcovia to robili bez ohľadu na konkurenciu, ktorá existovala od nepamäti. Nie jeden šikovný obchodník si zarobil na živobytie a predal všetko, čo ponúkal. Vyznali sa v miestnych pomeroch a vedeli ako pôsobiť na ľudí. V súčasnosti je práve reklama mocným nástrojom ovládania masy. Vybrať vhodný motív, podfarbenie, slogan alebo zvučku je maličkosťou v rukách profesionálov zaoberajúcich sa masmédiami.
Mieriť reklamou ich recipientom na ich city, osobné potreby a túžby je základnou úlohou, aby si ponúkaný produkt kúpili v domnienke, že ho nevyhnutne potrebujú. Reklama v správnom čase a na správnom mieste odštartuje akciu, ktorá dlho nečaká na reakciu. Skúste sa zamyslieť, kedy aj vás reklama zlákala na kúpu a prečo, určite nám dáte za pravdu.