Sídlo firmy – čo všetko o ňom potrebujete vedieť?

Sídlo spoločnosti je jedna z mnohých vecí, bez ktorých sa pri podnikaní nezaobídete. Sídlo Bratislava môže mať viacero výhod, nie je ale nevyhnutné. Kde je najvýhodnejšie mať „firemnú základňu“ a oplatí sa virtuálne sídlo?

Sídlo firmy - čo všetko o ňom potrebujete vedieť?
Sídlo firmy – čo všetko o ňom potrebujete vedieť? (Foto: unsplash.com)

Sídlo je potrebné pri založení firmy

Kde budete mať umiestnené sídlo spoločnosti, musí byť jasné už pri jej zakladaní. Pri zápise do obchodného registra je totiž nutné uviesť túto informáciu. Sídlo môže byť len skolaudovaná nehnuteľnosť. Navyše je potrebné preukázať vzťah k nehnuteľnosti. To znamená list vlastníctva, ak je nehnuteľnosť vaša alebo zmluvu o prenájme či súhlas pre zriadenie sídla firmy. Zmluvy musia byť samozrejme úradne osvedčené.

Sídlo firmy u vás doma

Za sídlo v mieste vášho bydliska, teda v dome alebo v byte nemusíte platiť žiadny ďalší nájom. Lenže toto riešenie má viacero nevýhod. Sídlo firmy totiž nie je iba adresa v obchodnom registri alebo adresa pre zasielanie pošty. Na uvedenú adresu môže zavítať napríklad daňová kontrola, ale aj nespokojní veritelia či klienti.

Mať doma, vo svojom súkromí takéto návštevy určite nebude nikomu príjemné. Okrem toho, bude aj tak potrebovať priestor na stretnutia s klientmi a doma či v kaviarni to nie je vždy vhodné. Aj keď máte home office, určite je vhodné mať do určitej miery oddelený súkromný a pracovný život.

Virtuálne sídlo

Nové sídlo Bratislava môžete mať aj vtedy, keď reálne pôsobíte mimo hlavného mesta. Za pár eur mesačne si ho môžete jednoducho prenajať. Adresa v Bratislave pôsobí v mnohých prípadoch dôveryhodnejšie ako mimo mesta a zároveň je tu aj menšia pravdepodobnosť kontroly štátnych orgánov, keďže v Bratislave sídlia tisíce spoločností.

Samozrejmosťou je evidencia doručenej pošty, ktorú je možné následne odosielať na vami určenú adresu. Výhodou je aj možnosť prenajať si zasadacej či konferenčnej miestnosti v prípade, že ju potrebujete napríklad na rokovanie s klientom, porady a pod.

Text:PR