Takto spoznáte kvalitnú SEO agentúru

Rozhodli ste sa, že chcete svoj biznis nakopnúť a potrebujete sa dostať vo vyhľadávači čo najvyššie? Začať seriózne riešiť SEO je určite dobrá voľba, potrebujete ale kvalitnú SEO agentúru. Pripravte sa ešte aj na to, že kým sa začne váš web optimalizovať bude nutné spraviť SEO audit.

Takto spoznáte kvalitnú SEO agentúru (Foto: unsplash.com)

Rozoznajte profi agentúru

Vybrať si správu a spoľahlivú agentúru, ktorá vás čo najviac priblíži k vytúženým cieľom, nemusí byť vôbec ľahké. SEO špecialistov a agentúr je ako húb po daždi a nie každá ponúka profesionálne služby.

Úspešná SEO agentúra so serióznym prístupom sa vás spýta na vaše ciele, no potrebuje k tomu vstupné údaje o vašej stránke. Byť na prvom mieste vo vyhľadávaní chce byť asi každý, ale logicky sa to nie všetkým podarí. To ale neznamená, že sa vaše zisky nenavýšia podľa vašich očakávaní.

Na základe toho čo očakávate, by mala agentúra navrhnúť stratégiu a rozpočet. Pripravte sa ale na to, že ide o beh na dlhé trate, ktorý bude trvať minimálne 6 mesiacov. Pokiaľ vám niekto sľúbi rýchle a výrazne zlepšenie, pravdepodobne pôjde iba o krátkodobý jav.

Cieľom SEO by malo byť dlhodobé a postupné zlepšovanie pozícií a ziskov. Dobrý marketér bude vyžadovať spoluprácu s vami, resp. s vašou firmou a pravidelne vám zasielať reporty s jasnými a merateľnými výsledkami.

Čo zahŕňa SEO audit

Na začiatku všetkého by mal byť dôkladný SEO audit. Bez takejto analýzy je prakticky nemožné nastaviť reálne ciele a stratégie. Audit by mal zahŕňať aj analýzu správania sa zákazníkov na vašom webe, analýzu kľúčových slov, konkurencie, textov a nadpisov na stránke ako aj analýzu štruktúry stránky.

Na základe toho sa dá presnejšie zacieliť na cieľovú skupinu zákazníkov, vylepšiť dizajn a štruktúru stránky, ale aj nastaviť PPC kampane a vybrať vhodnejšie kľúčové slová. Vďaka tomu všetkému budete môcť postupom času sledovať zvýšenú návštevnosť webu alebo navýšenie objednávok.

Text: PR