Využívajte pri podnikaní telemarketing

Využívať callcentrum má zmysel hlavne pre veľké spoločnosti, ktoré oslovujú veľkú skupinu ľudí. Pri malých lokálnych podnikateľoch je efektivita telemarketingu nižšia, ale funguje. Pokiaľ ale patríte k prvej skupine a chcete zvýšiť predaj svojich produktov alebo služieb, vyskúšajte spoluprácu s profesionálnou agentúrou.

Využívajte pri podnikaní telemarketing (Foto: unsplash.com)

Aktívny a pasívny telemarketing

Dobrý telemarketing sa delí aktívny a pasívny. Aktívny telemarketing znamená, že telefonický operátor oslovuje zákazníkov, alebo potenciálnych zákazníkov z databázy kontaktov a ponúka im služby, produkty, dohaduje obchodné schôdzky alebo sa venuje prieskumu trhu.

Pasívny telemarketing spočíva v prijímaní hovorov. Ide teda o infolinky, služby zákazníkom alebo prijímanie telefonických objednávok. Aj keď si vás v tomto prípade klienti vyhľadávajú sami, je dôležité, aby telefonát prijal profesionál, ktorý bude schopný zareagovať a požiadavky alebo pripomienky zákazníkov.

Výhody telemarketingu

Aj keď sa vám to možno na prvý pohľad nezdá, úspešnosť call centra môže byť podstatne vyššia ako pri iných metódach. Profesionálny operátor dokáže dosiahnuť veľmi priaznivý pomer oslovených klientov a predaných produktov alebo služieb.

Výhodou je aj to, že môžete od zákazníkov získať cenné postrehy a pripomienky, ktoré vyplynú z rozhovoru a môžete tak svoje produkty a služby zlepšovať, aby boli pre klientov zaujímavejšie.
Okrem toho majú call centrá databázy, vďaka ktorým oslovujú klientov, ktorí sú vo vašej cieľovej skupine. Marketing je tak efektívnejší a oslovuje presne tých ľudí, ktorých chcete získať. Stanoviť cieľovú skupinu, teda vek, pohlavie, región a iné, je ale základom úspechu nie len pri tomto type marketingu.

Text: PR